Melodifestivalen.... VILKET FIASKO!

Hallå.. nu ska ja skriva va ja tkr om melodifestivalen som sändes igår. Det var både bra och jävligt dåligt!

Youngblood - "Youngblood"
Bra låt! bra tempo, bra text, låten satt sig direkt i huvudet på mej!

Maria BenHajji – "I mina drömmar"
Fin låt, fin text. Dock inte en melodifestivals låt!

Mattias Andréasson – "Förlåt mig"
Jag trodde faktiskt att låten skulle va bättre.. mera sväng och tempo.. men jag hade fel.
Jag hörde knappt va han sjöng och han kunde väl åt minstonde dragit upp byxorna.. iaf i tv?!
ne den låten var inte speciellt bra.

Love Generation – "Just A Little Bit"
Ganska bra.. men inte till för att vinna

Carolina Wallin Pérez – "Sanningen"
1. vem är hon? ingen aning.. 2. vafan ansöker man en sån här låt till melodifestivalen för?!


Andreas Johnson – "Lovelight"
Tänk att ja trodde att han skulle ha en annan slagt musik.. men nej. samma tempo och sama tråkiga texter.. nej ska ja va ärlig så sög han igår kväll!


Molly Sandén – "Why Am I Crying"
Ja då vare Molly sandén IGEN då.. va ska man säga.. ?
Bra text. bra låt. Dock tyckte jag att låten var dålig i början.. men man ska nog lyssna 3 ggr på samma låt.
Så den var iaf godkänd!
Men kläderna? man är väl inte klädd i slampa kläder nästan?! usch! fy! nej byt kläder förfan!

Björn Ranelid feat. Sara Li – "Mirakel"
Säger bara...HAHAHAAHAHAHAHAHHAHA
Hur fan tänkte dom här?
1. BJRÖN sjöng inte ens..
2. Gamla gubbar i melodifestivalen.. snälla? skaffa åldersgräns för fan!
3. tjejen kunde varit där SJÄLV utan honom, han förstörde allt!
4. Han kunde väl förfan klädd på sig liiiite mera färgglada kläder? isf för att vara svart?!
5. han är inte enns en sångare?! han är författare och skådespelare.. asså vafan?!
Jag fattar INTE VARFÖR den gick till final? asså SKÄMS SVERIGE!!

OM jag fick välja vilka som skulle gå till final och andra chansen vore det såhär:

Dirket till final:
Molly sanden & Youngblood

Andra chansen:
Mattias & Maria







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback