Melodifestivalen.... Vilket skämt!

Okej... Jag kollade ju på melodifestivalen igår.. och säger bara.. vilket skämt! Dom helst klart bästa låtarna var nummer 1. Sean banan. -Varför? -För att låten var bra, mycket sväng. Man kunde inte låta bli att stampa foten i golvet takt med musiken. Och det ända han kom, var på andra chansen.. asså omg? hur fan? Och en sak till ja inte fattar.. Thorsten Flinck – "Jag reser mig igen" Va var det för SKIT LÅT? Den var inte ens bra. Jag blev deppig av den.. och att han är knarkare...? jag håller med programledaren där... ´"jag är rädd" sa hon i direktsändning.. ehm.. det skulle jag åxå vara..Och sen tar han henne på arslet? MEN LÄGG AV! Jag blir så jävla irriterad. Man kan väl fan skärpa till sig om man är med i tv?! eller?! 
Okej.. men iaf.. dom låtarna som fick till final..  Dead by April – "Mystery" Låten var bra. Men vafan..? det där GROWLET.. elr hur det stavas.. ååh det FÖRSTÖRDE hela låten! så ta bort det skiten! Om ja vore dom skulle ja ta bort det.. jag fattar inte ens hur dom tänkte? Och jag tycker inte att sån musik borde få vara med. Det är barn och småbarn som kollar.. och dom kan ju bli rädda? nej det var inte bra!
Här kommer lite vad JAG tycker om alla låtar:

Sean Banan"Sean Den Förste Banan"
Rolig låt. Rolig show. Underhållande. Men kan gärna se den igen om ja säger så.

Abalone Dots"På väg"
Bara tråkig. Inge drag. Den var lik "Timoteij" stil.. mycket dåligt.

The Moniker "I Want To Be Chris Isaak ..."
Tråkig text, tyvärr. Litet drag i låten.. men tyvärr ingen låt som fastna i huvudet!

Afro-Dite"The Boy Can Dance"
Men detta var bra, bra sväng! bra text och musik! Godkänt!

Dead by April"Mystery"
Mja.. som ja skrev i texten.. skippa growlet.. det förstörde hela låten. Annars var texten bra och ref. fatnade i huvudet ;)

Marie Serneholt"Salt And Pepper"
Ja detta vet ja inte va ja ska säga .. 1. salt och peppar? va faen ere för namn på en låt? okej.. ehm.. och vad vare för kläder hon hade på sig? eller kläder.. en heldräckt snarare! Men såg ju förfan genom den! Ho ville säkert visa hur "smal" hon va.. omg...
Men det var bra sväng i låten och ref. fastnade i huvudet.. dock gillade jag INTE scen kläderna.. inte bra!
Hon tror att hon är nått asså.
inte godkänd

Thorsten Flinck"Jag reser mig igen"
Jag hatade det nummret.. det var bara obehagligt! läskigt och dålig text. HUR fan tänkte dom?! Att man ska behöva skämmas för Sverige.. det är ofattbart! och han ska gå tll andra chansen? men lägg av!


Loreen – "Euphoria"
Hennes låt var bra.. mycket sväng, bra musik, bra show. Godkänt!



Kommentarer
Frida säger:

Hej :)

Ja om du har lust får du jätte gärna hjälpa mig med en header (a)

2012-02-05 | 12:29:35
Bloggadress: http://fridaharryson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback