Tv program & Facebook

Hej mina filurer :D I veckan har ju jag börjat skolan igen för att jag har haft jullov. Och vi har bara gått i skolan 3 dagar. Ja, vi började i onsdags :P Och denna vecka har varit rolig som vanligt. Iaf när man har trevligt sällskap!
Och eftersom jag går media så berättade läraren att vi ska ja projekt vecka igen, och förra gången gjorde vi jju en tidning som finns på issuu.com som heter Chock! men denna vecka som kommer.. ska vi ha TV/FILM Vi ska alltså spela in TV program! Vi ska både vara framför kameran som programledare och sen bakom och mycket mycket mer. Det kommer ju bli jätte kul, iaf som det känns nu!
Och så håller ja även på med en egen saga som ska bli en kort film.. så jag ska spela in min röst och kanske någon mer.. med en Zoom. Det är en hand mickrofon. Den är så grymt rolig att hålla på med! (Se bild)
 
 
Och en sak till. Det är en person som jobbar inom vården och hon tycker tydligen att det är TILLÅTET att KRÄNKAS på nätet... Och jag undrar vem som är vuxen där? (se bild) Eftersom hon var otrevlig och använde svordommar och kränte mig så fick hon en anmälan på sig på facebook. Om ja ska vara ärlig så börjar facebook spåra ur, JAG har facebook bara för att ha kontakt med vänner som bor långt bort. Men det börjar bli lite väl mycket när folk skaffar massa sidor som är meningslösa.. och sprider falska ryckten, t.ex hästar finns inte, hästar är en frukt ? Asså vad är det för dumheter igenligen? Har era föräldrar inte uppfostrat er? Och en ska till... det borde faktiskt vara åldersgräns. Inga under 10 år, och inte över 50. Över 50 är det bara en peddo varning tycker jag. Det var min åsikt,
Nej, nu ska ja ta å surfa vidare och mysa med kattungar. Vi höres ;)

Kommentarer
Anonym säger:

Håller med, Facebook. borde ingen omogen få ha!

2013-01-11 | 17:53:03
Fotograf Annie säger:

Svar: Ja, det funkar till alla kameror, däremot så passar olika storlekar olika objektiv eftersom man skruvar på filtret längst ut på objektivet. Det är den diametern som anges i storleken. Hoppas det gav svar på din fråga :)

2013-01-11 | 18:50:16
Bloggadress: http://blogg.anniesfotografier.se
Fotograf Annie säger:

Svar: Kolla om det står på objektivet, då står det t.ex. Ø67mm och då betyder det diameter 67mm. Vad det är för kamerahus spelar ingen roll alls när det kommer till filter. Jag gjorde en snabb sökning på cyberphoto och hittade ett Nikon-objektiv 105mm (Nikon AF-S VR 105/2,8G IF-ED Micro-Nikkor) och det hade en filterdiameter på 62mm, men jag vet inte om det är det objektivet du menade?

Svar: http://www.kamda.se/close-up10-filter-o62-mmDen ska ja väl ha? eller ska man inte gå efter linslocket?
Elin Wåhlin

2013-01-11 | 21:02:13
Bloggadress: http://blogg.anniesfotografier.se
Fotograf Annie säger:

Svar: Då borde det vara 67mm om det står det på linsskyddet. :)

2013-01-12 | 10:25:00
Bloggadress: http://blogg.anniesfotografier.se
Fotograf Annie säger:

Svar: Står det en storlek på linslocket så är det förmodligen den storleken. Jag vet inte exakta beteckningen på ditt objektiv, jag kanske hittade ett nyare på cyberphoto som inte hade samma filterdiameter. Så står det 67mm på det så är det förmodligen storleken 67mm du ska ha :P

Svar: okej tack så mkt ;) ja ska testa!
Elin Wåhlin

2013-01-12 | 10:30:45
Bloggadress: http://blogg.anniesfotografier.se
Fotograf Annie säger:

Svar: Ja gör det :) Hoppas det blir bra och lycka till :)
Det är bara o fråga igen om du undrar nåt så ska jag försöka svara :P :)

Svar: tack tack :D
Elin Wåhlin

2013-01-12 | 13:09:26
Bloggadress: http://blogg.anniesfotografier.se
Rebecca - Try to be yourself ! säger:

Hej!
Roligt att du läser media. Men jag går teknik programet och har webbdesign. Så vi kommer också få göra en film och radio. Hur spelar man eklat in rösten, alltså kan man göra det gnom datorn eller bli det för ycket prassel?:) Vad ska din saga handla om?:)

Svar: Hej! Det bästa sättet att spela in en röst är med en handmickrofån. Som ja la ut en bild på. Att spela in rösten genom datan är bara dumt. Så ja rekomenderar en handmicrofån!
Det är en saga som ja blev tvungen att skriva på svenskan, så jag har hittat på den själv. Och du får gärna kolla på den sen när den är klar, för den ska upp på youtube. Jag lägger upp länken sen ;) Ha en bra dag!
Elin Wåhlin

2013-01-12 | 19:38:35
Bloggadress: http://rebeccahnilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback